La veu ens mostra què va fer i vol que ho
tinguem ben clar, per això diu “let us now make sure we have got it right” (259) i fa que M repeteixi tots els moviments fins al moment abans de
proseguir l’acció.
L’acció consisteix en M agenollat durant tota
la nit, pregant per tornar-la a veure. Llavors, la veu ens diu que hi havia
tres possibilitats: la primera, que ella aparegués i desaparegués, la càmera
així ho indica oferint un ràpid pla d’ella, bé, de la seva boca i ulls,
especialment; la segona possibilitat era que ella aparegués i la imatge
perdurés uns instants, com ens mostra la càmera; i la tercera possibilitat era
que ella aparegués, perdurés i parlés. Parlés paraules inconnexes, frases sense
sentit, però parlés.
Quan hem acceptat aquestes tres possibilitats,
quan les hem acceptat com a conseqüència directa de l’acció d’M, és a dir, quan
hem entrat en el joc escènic i ens creiem que de les seves pregàries se’n
deriva necessàriament l’aparició d’ella, Beckett ens capgira el joc i ens diu
que hi ha una quarta opció. Una opció que, de fet, és la que té més
possibilitats de passar i que acaba passant pràcticament sempre: que ella no
aparegui. Que la nit s’acabi, ella no aparegui i ell abandoni l’habitació. Tal
i com la càmera ens ho mostra.
___________
Samuel Beckett, ...but the clouds... (dintre de Collected Shorter Plays of Samuel Beckett - Faber and Faber)
començat_ 15/02/12 / acabat_ 15/02/12
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada